Un dels pioners en enregistrar la Natura: Ludwig Karl Koch

Eloisa Matheu, col·laboradora del Museu

Ludwig Karl Koch 1881-1974, és un dels pioners en l’enregistrament de sons d’animals. Va començar a gravar els primers sons d’ocells a finals del s.XIX en cilindres de cera essent un nen i posteriorment va enregistrar, sempre en fonògraf, nombroses espècies animals i paisatges sonors.

Però sobretot, va ser un ornitòleg obstinat en la divulgació del cant de les aus i a ell es deuen les primeres “guies sonores” publicades als anys 30. Posteriorment van ser els seus programes de ràdio a la BBC sobre les aus, en què incloïa els seus enregistraments, els que van aconseguir una enorme popularitat.
Embed from Getty Images

Una resolució de l’UNESCO als anys 40 recomana que la col·lecció de sons animals de L.Koch ha de ser preservada per a la posterioritat.

La seva col·lecció de sons va ser adquirida per la BBC i actualment existeix una còpia a la British Library, Wildlife Section.

La Fonoteca del Museu també disposa  d’unes còpies de les seves gravacions.