La teoria de l’evolució, avui

La densa història del concepte d’evolució arrossega tòpics, errors i sovint la ignorància de les últimes descobertes. Per això és bo que el coneixement del que representa l’evolució fora de l’àmbit acadèmic sigui motiu de revisió periòdica.

Aquest dimarts 24 de novembre el museu presenta la publicació de: “La teoria de l’evolució, avui”, coeditada entre el Museu de Ciències Naturals de Barcelona i l’ Institut d’Educació de l’Ajuntament de Barcelona (IMEB). És un material pedagògic d’actualització sobre la teoria de l’evolució de Charles Darwin amb l’objectiu d’ajudar als docents en el desenvolupament del concepte d’evolució biològica a l’aula.

Els continguts estan basats en els textos de 14 científics de la UB, la UPF i del propi Museu que han redactat una quarantena d’articles recollits en la publicació digital La teoria de l’evolució, 150 anys després.

L’evolució, un fet o una teoria?  hi ha diversos tipus de selecció?, pot haver evolució sense adaptació?  les extincions poden ser selectives? Evolució gradual o puntual? La coevolució està renyida amb la selecció natural?

En aquesta guia digital, es proporcionen claus i respostes a aquestes preguntes i uns quants arguments bàsics per refrescar les nocions essencials de l’evolució a la llum del coneixement actual de la ciència.

Evolució, un concepte permeable a diverses fonts de coneixement i que supera molts cops les barreres entre les diverses disciplines. Un concepte, protagonista de molts debats, en els quals hi participa la ciència, per tal d’actualitzar-lo amb les últimes descobertes i per trencar tòpics i errors.

La matèria primera de la ciència són exclusivament les hipòtesis que es puguin provar o refutar, mentre que l’espiritualitat pertany a una altra dimensió, tan humana com la recerca científica, però diferent.

Podeu descarregar-vos aquest llibre en l’enllaç: La teoria de l’evolució, 150 anys després