Disseny de mostreig i estadística aplicada al seguiment de la biodiversitat

A finals de novembre és farà la segona edició del curs d’especialització científica al Museu de Ciències Naturals de Barcelona. Aquests cursos s’han organitzat per desenvolupar i oferir serveis que responguin als interessos i necessitats de la comunitat científica, naturalista i conservacionista. En aquest sentit, enguany el curs té com objectiu introduir conceptes fonamentals per dissenyar programes de monitoratge que s’ajustin las models actuals d’anàlisi i interpretació. És per tant que donaren eines per aprendre com manejar un dels programaris més aplicats a nivell mundial per analitzar aquest tipus de dades, MARK.

El curs està dirigit a professionals i investigadors en ecologia, biologia de la conservació, i gestió de vida silvestre. Es faran servir conceptes estadístics bàsics, i per tant els participants hauran de tenir coneixements de bioestadística.

Aquest curs serà impartit per Viviana Ruiz-Gutierrez. Doctora  per la Universitat de Cornell (USA). La seva recerca se centra en els efectes de la implantació de zones agrícoles en les poblacions d’aus forestals tropicals, així com l’estudi de tècniques de monitoratge aplicat a dinàmiques poblacionals i patrons de biodiversitat. Actualment està gaudint d’una estada post-doctoral a l’Universitat de Colorado State, concretament al  Department of Fish, Wildlife, and Conservation Biology, el laboratori on es va desenvolupar el  programa MARK.

Objectius generals del curs:

1. Introduir els participants a conceptes de monitorització de poblacions de vida silvestre (exemples de diversos grups biològics).
2. Familiaritzar els participants sobre els diferents tipus de mostreig i anàlisi en ecologia i maneig de poblacions de vida silvestre (exemples de diversos grups biològics).
3. Aprendre a desenvolupar i utilitzar models estadístics com a eines.
4. Ensenyar els participants com ingressar i analitzar dades en el programari MARK.
5. Aprendre a interpretar i comunicar els resultats obtinguts de les anàlisis.

El curs es farà al Museu Blau  del 26 al 30 de novembre. Com ja vam fer a la primera edició de 2011, el curs s’ha organitzat conjuntament amb l’Institut Català d’Ornitologia (ICO), una entitat vinculada al Museu de Ciències Naturals de Barcelona.

Si voleu més informació sobre el programa podeu consultar el web del curs.

1. Un curs fantàstic, felicitats pel vostre meravellós espai i feliç any nou

Comments are closed.