Guia de lectura sobre els ocells de Catalunya

Des de fa més de seixanta anys, el 4 d’octubre se celebra el Dia Mundial dels Ocells amb la finalitat de promoure la protecció de les aus i els seus hàbitats i la biodiversitat global. El Museu de Ciències Naturals de Barcelona s’afegeix als actes que organitzen diverses entitats i organitzacions amb l’edició d’aquesta guia de lectura. Atès que la col·lecció de documents sobre les aus i l’ornitologia amb què compta el Museu supera el miler, hem optat per seleccionar només els que tracten de les espècies que es troben a Catalunya. Pensem que és una bona oportunitat de fer conèixer els ocells que podem veure i sentir als nostres jardins i parcs urbans i per tot l’entorn natural més proper. Segur que hi haurà més ocasions per acabar de mostrar-vos les interessants obres que conformen aquesta col·lecció.

Us els presentem separats en tres grups: els destinats a un públic adult, els pensats per a infants i joves i els audiovisuals. Al final, relacionem un conjunt de pàgines web relacionades amb el tema. Els documents es troben ordenats alfabèticament. L’últim element de les cites bibliogràfiques és la signatura, la notació que indica la localització dels documents. Si els voleu consultar o us els voleu endur en préstec, pregunteu als bibliotecaris, especificant en quines dependències del Centre de Documentació us és més convenient fer-ho: a la Mediateca, en el Museu Blau (zona Fòrum) o bé a la Biblioteca, al Parc de la Ciutadella.

Guia de lectura Dia Mundial dels Ocells octubre 2015