Un any dedicat a l’Antàrtida (juny 2013-2014)

El tret de sortida d’aquest any dedicat a l’Antàrtida ha estat la XI edició de l’SCAR Biology Symposium, que es va celebrar els dies 15 al 19 de juliol a Barcelona. Aquest simposi ha estat organitzat per l’Institut de Ciències del Mar-CSIC amb la col·laboració de CosmoCaixa Barcelona. Se celebra cada quatre anys, i enguany, coincidint amb el 25 aniversari de la creació de la base espanyola a l’Antàrtida Juan Carlos I, és la primera vegada que s’ha realitzat a Espanya; ha reunit més de 300 experts del Comité Científic de Recerca Antàrtica (SCAR) per debatre el present i futur d’aquest continent.

En paral·lel, diverses museus i centres de ciència de la ciutat de Barcelona (CosmoCaixa, Museu de Ciències Naturals de BarcelonaMuseu Marítim de BarcelonaZoo de Barcelona, amb l’assessorament de l’Institut de Ciències del Mar-CSIC) han planificat una àmplia programació divulgativa i educativa per a tots els públics entorn d’aquest continent encara desconegut, l’Antàrtida.

Adjuntem el programa