Dia Mundial de les Zones Humides

El Dia Mundial de les Zones Humides commemora la signatura del Conveni Ramsar per a la protecció d’aquests ecosistemes signat el 2 de febrer de 1971. Ramsar és el primer tractat modern, de caràcter intergovernamental, sobre conservació i ús sostenible dels recursos naturals.

El Dia Mundial de les zones humides té com a objectiu divulgar el valor d’aquests tipus d’espais naturals, uns dels més productius i rics de la Terra i, a la vegada, dels més fràgils i amenaçats. Amb aquest pretext, i des de fa uns anys, s’organitzen activitats per tal de promoure el coneixement i estudi del patrimoni natural i cultural de les zones humides, així com divulgar-ne els seus valors i fer ressò de la importància de la seva protecció i conservació.

Al Museu Darder Espai d’interpretació de l’Estany es realitzaran activitats relacionades amb aquest dia el divendres 6 de febrer i el dissabte 7 de febrer de 2015:

El divendres 6 a les 18 h, xerrades:

• Presentació de treballs de recerca naturalista per estudiants
  • Projectes d’educació i sensibilització ambiental 2015, a càrrec de Juanjo Burtron, de Limnos
  • Conservació del cranc autòcton, a càrrec de Joan Montserrat i Roig monitor del Parc Natural de la Zona Volcànica de la Garrotxa
  • Els cranc d’aigua dolça exòtics de Catalunya, a càrrec de Daniel Carrillo Martín biòleg i gestor de biodiversitat
  • Presentació del projecte LIFE Potamo Fauna, a càrrec de Quim Pou Rovira coordinador tècnic del projecte

El dissabte 7 a les 11 h: visita al Centre de Reproducció del cranc de riu autòcton d’Olot (Molí de les Fonts a Olot, ntiga piscifactoria de la Moixina-Pla de Llacs)

Per aquells que volgueu participar en la celebració d’aquest dia també trobareu activitats relacionades a altres espais humits catalans que compleixen amb la normativa Ramsar com son: el Parc Natural del Delta de l’Ebre, Parc Natural dels Aiguamolls de l’Empordà, delta del Llobregat,….

1. Gràcies per fer-nos propaganda, encara que ens canvieu el nom ; D

1. Cristi ha dit: