Activitats amagades al Museu

Eulàlia Garcia Franquesa, responsable de Col·leccions del Museu

La definició més clàssica de Museu vincula l’existència d’aquest a un patrimoni que s’ha de conservar a llarg termini, estudiar i, divulgar-ne el coneixement obtingut. La generació de coneixement científic d’un Museu és coneguda dins la comunitat científica, però no ho és tant per a la ciutadania en general. Sovint es fa una associació directe entre Museu i exposició i, la resta d’activitat que s’hi porta a terme queda molt més oculta als ciutadans.

Pràcticament tota l’activitat del Museu és possible per les dotacions econòmiques rebudes per les administracions públiques que el governen. Les persones que hi treballem en som conscients i estem convençuts que ha d’haver-hi un retorn a la societat. El retorn hi és. Les col·leccions són conservades, estudiades i el coneixement generat, difós cada any.

Publiquem ara el resum de la memòria d’activitat de les col·leccions del Museu corresponent a l’any 2014. A la pàgina web es pot trobar informació més detallada dels continguts i de les línies de treball de cadascuna de les col·leccions de ciències naturals que es conserven a les instal·lacions del Museu.

Més informació: Memòria col·leccions 2014