Curs d’introducció a la conservació de col·leccions d’història natural

Aquest curs està organitzat pel Museu de Ciències Naturals de Barcelona (MCNB) i  l’Institut Català de Paleontologia (ICP), amb la col·laboració de l’Escola Superior de Conservació i Restauració de Béns Culturals de Catalunya (ESRCBCC).

El MCNB i l‘ICP conserven unes valuoses i voluminoses col·leccions de ciències naturals que han de perdurar en el temps. Estan constituïdes per exemplars de minerals, roques, fòssils, plecs d’herbari, llavors i espècimens zoològics, que es conserven en sec, en humit o en fred. Tenen un alt valor científic i són estudiades per científics d’arreu. Conservar aquest patrimoni és un treball conjunt entre professionals de les ciències naturals i professionals de la conservació de patrimoni.

Els laboratoris de preparació i els de conservació preventiva i restauració, porten a terme projectes fonamentals que garanteixen la conservació a llarg termini de les col·leccions. Durant el curs es tractaran els aspectes més rellevants de la conservació de col·leccions de ciències naturals, des de la preparació, les condicions ambientals, la prevenció de plagues, fins a les tipologies d’embalatges entre d’altres. Les sessions són impartides pels professionals del MCNB i de l’ICP que treballen directament amb el patrimoni. Es tractaran casos particulars i es visitaran les reserves.

Els curs s’adreça a estudiants de 3r i 4t curs de Conservació i Restauració de Béns Culturals, a graduats, diplomats o llicenciats en Conservació i Restauració de Béns culturals i a professionals de l’àmbit de la conservació de col·leccions de ciències naturals.

• Dates: del 26 al 30 de juny
  • Lloc de realització: Institut Català de Paleontologia, Laboratori de Natura i Museu Blau
  • Programa : descarregueu el programa.
  • Preu: 200 € i preu reduït per estudiants ESCRBCC i aturats : 150€
  • Inscripcions: per correu electrònic a: inscripcions.icchn@icp.cat fins al 15 de juny

1. Violeta Romero Mayen ha dit:

Hola! Quisiera saber si tienen planeado ofrecer este curso de nuevo? Me interesa mucho asistir.
    Gracias y saludos de México!

1. Cristi ha dit:

En estos momentos no está previsto la realización de otro curso de técnicas de restauración. En cuanto se realice lo publicaremos en este blog y te avisaremos.
      Muchas gracias por tu interés!

Comments are closed.