Ampliant els registres de biodiversitat al portal GBIF

Jordi Agulló, tècnic gestió científica del Museu

Des de l’any 2006 el Museu de Ciències Naturals de Barcelona proporciona periòdicament dades de l’inventari patrimonial al portal internacional de biodiversitat Global Biodiversity Information Facility (GBIF) .  Aquest portal d’abast mundial, conté  milions de dades corresponents a plantes, animals, fòssils i altres exemplars utilitzats en projectes de recerca i/o conservats en museus de ciències naturals. Les dades són d’accés lliure, obert i es poden descarregar . GBIF doncs visualitza i posa a l’abast dades de biodiversitat de col·leccions de museus, a la comunitat científica, i a tohom que hi estigui interessat.

El Museu actualitza les seves dades per anar incorporant els nous registres documentats al llarg de l’any, fruit del treball dels conservadors i documentalistes en la documentació de les col·leccions per fer-les visibles fora del Museu.

En la passada actualització a finals del 2018 en el conjunt de les col·leccions zoològiques (Artròpodes, Invertebrats no Artròpodes i Cordats) a més d’incrementar els registres en 20.091, respecte al que hi havia publicat el 2017, s’hi han afegit les imatges dels espècimens als registres publicats.

En el seu conjunt representen 6.312 imatges que es poden visualitzar al portal a través de la seva galeria d’imatges.

Accedint a la imatge es poden visualitzar les metadades associades a la imatge, com el copyright ©, la llicència d’ús i l’autor de la fotografia.