Nova incorporació a la col·lecció científica del Museu: El pitó de Seba

Jessica Martínez, Tècnica del Laboratori de Preparació Zoològica

Al Laboratori de Preparació Zoològica del Museu s’acaba de finalitzar la preparació d’un pitó de Seba (Python sebae) femella de 3,5m de longitud, morta de forma natural al Zoo de Barcelona. La seva pell plana formarà part de la col·lecció científica del museu i serà consultable per part d’investigadors i investigadores.

El pitó de Seba és una espècie de serp de la família Pythonidae, originària d’Etiòpia i present a diferents països del continent africà. És l’espècie de serp més llarga d’Àfrica i pot sobrepassar els 4m de longitud. Els seus hàbits de vida són solitaris i nocturns. La seva dieta és carnívora i principalment es basa en vertebrats terrestres, incloent micos i antílops. El pitó de Seba constreny i asfixia les seves preses, les quals s’empassa senceres.

La tendència de la seva població és decreixent. Actualment és una espècie classificada a la categoria “Gairebé amenaçada” (NT, Nearly Threatened) de la llista Vermella d’espècies amenaçades de la UICN. Les seves principals amenaces són la desforestació i la caça per la seva carn i pell. També és molt utilitzada en medicina tradicional a diferents països de l’oest africà.