Actualitzem el portal Col·leccions Obertes del Museu

Jordi Agulló,responsable de la gestió científica de les col·leccions

El Museu dedica molts esforços a identificar i documentar els espècimens que formen part del fons patrimonial que custodia. Contínuament s’introdueixen aquests nous registres a les seves respectives bases de dades per tal de millorar la seva gestió i difusió a internet.

Col·leccions Obertes és el portal web que permet posar aquesta informació a disposició de la comunitat científica i el públic en general. Aquesta aplicació permet buscar i consultar només els espècimens registrats i informatitzats del fons patrimonial de les diferents col·leccions Zoològiques, Geològiques, Paleontològiques i Botàniques que disposa el Museu. Així es millora l’accessibilitat de les dades mostrant els resultats de la cerca de forma facetada i incorporant un formulari de cerca avançada.

Els resultats facetats, navega i filtra amb els resultats de cerca obtinguts

La manera més ràpida i còmoda per a l’usuari és utilitzar el camp de cerca lliure per introduir algun criteri com: nom científic, autor, lloc de recol·lecció, etc. Els resultats es poden visualitzar a través de les facetes, que els agrupen. Aquesta interfície de resultats permet seleccionar el que es necessita segons els diferents camps d’informació on la informació es va actualitzant segons els filtres que s’apliquin.

Els camps són:

• Col·lecció, filtra per col·leccions i disciplines.
  • Nom científic, mostra els noms amb el que ha estat determinat l’espècimen.
  • Element, mostra la part o parts que es conserven de l’exemplar registrat.
  • Lloc de procedència, mostra el topònim administratiu on s’ha recol·lectat l’exemplar.
  • Col·lecció de procedència, indica el nom de la col·lecció o conjunt definit que tenia l’objecte o espècimen abans d’ingressar al museu o institució.
  • Tipus actual, indica el rang taxonòmic actual de l’espècimen segons la darrera edició publicada del Codi Internacional de Nomenclatura.

La cerca avançada, un lloc on poder buscar la informació amb més precisió

S’han incorporat una sèrie de camps que permetran als usuaris filtrar i cercar de manera fàcil. Aquests camps inclouen la funció d’autocompletar, que permet veure la informació només escrivint unes poques lletres.

Els camps disponibles són: nom científic, element, lloc de procedència, col·lecció de procedència, tipus actual, interval de recol·lecció, intervals d’anys que es va recol·lectar l’exemplari només registres amb imatge, per aquells que tenen alguna imatge de l’objecte.

Entreu a col·leccions obertes: https://www.bioexplora.cat/ca/colleccions-obertes