La natura evoluciona, el Museu també

L’evolució ha donat lloc a una gran diversitat d’éssers vius, tots ells han desenvolupat un munt d’estructures i d’òrgans que els permeten relacionar-se amb el seu entorn. Per sobreviure necessiten intercanviar amb el medi que els envolta recursos (aliment, líquids, aire…) i fins i tot estímuls. Aquestes estructures i òrgans els permeten arribar allà on els calgui per tal de dur a terme aquestes activitats aquestes necessàries per la seva supervivència.

El Museu vol ser com un pop que utilitza els seus tentacles per arribar al fons de les escletxes de les roques, com els arbres que ramifiquen les seves branques per poder tenir el màxim de superfície en contacte amb l’aire o com les plantes que mitjançant les arrels arriben als racons més allunyats del sol per trobar-hi recursos.

Aquest blog és doncs un nou tentacle, o una nova branca, o una nova arrel del Museu, que ens ha de servir per divulgar temes d’actualitat de Ciències Naturals i per copsar les idees que els seus usuaris tenen al respecte.

Aquesta nova eina, basada principalment en les Ciències Naturals, oferirà notícies científiques, novetats museogràfiques, ens connectarà amb altres museus i institucions, ens obrirà la porta a la recerca que fem, ens acostarà al patrimoni natural que custodiem els museus i en general al de casa nostre.

Es tracta d’una eina de comunicació col·laborativa, oberta a tothom, on els redactors tant la pròpia comunitat del museu i dels seus amics i usuaris com de persones alienes al museu interessades o implicades amb les Ciències Naturals. En fi, una finestra interactiva i de diàleg.

Anna Omedes
Directora Museu de Ciències Naturals de Barcelona

1. Cristi ha dit:

Esteu convidats a participar en aquesta nova eina de divulgació i participació del món de les ciències naturals.

Comments are closed.