Un pregadéu o un extraterrestre?

Fa poques setmanes, tècnics del Parc Natural de Sant Llorenç del Munt i l’Obac, ens comentaven que havien trobat una “mantis” molt i molt estranya que no sabien què era.

Va resultar ser una nimfa de l’espècie Empusa pennata (Thunberg, 1815), una espècie no pas rara en abundància però que costa de veure perquè és més aviat de costums crepusculars i d’un mimetisme amb el medi gairebé perfecte. El que si que us sorprendrà, si no l’heu vist mai, és el seu aspecte: sembla de ciència-ficció! Però tots ja sabem que en ciències naturals, la realitat molts cops supera la ficció i per això no deixarà mai de sorprendre’ns!

Foto: Marta Àlvarez

Com a curiositat: Tot i el seu aspecte sinistre és molt menys voraç i agressiva que la seva parenta Mantis religiosa, ja que, per exemple, no devora el mascle després de la copula!

Foto: M.José Chesa

Glòria Masó RosMireia Nel·lo i Andreu,  Col·lecció d’artròpodes del Museu de Ciències Naturals de Barcelona.

1. Rossi ha dit:

Sense cap mena de dubte és un extraterrestre, i m’ha fet pensar en un llibre bestial amb un capítol on un mantis religiosa n’és el protagonista. Per a tots aquells que no l’hagueu llegit: “Ets una bèstia, Viskobitz!” d’Alessandro Boffa. Boníssim!!

Comments are closed.