Bioblitz BCN 2010: la diversitat d’artròpodes d’un parc com la Ciutadella. Observació pràctica

Durant el cap de setmana del 12 i 13 de juny se celebra a Barcelona aquesta jornada oberta, en el marc de la Festa de la Ciència.

BioBlitzBcn és la primera recerca intensiva de biodiversitat portada a terme per voluntaris: científics, estudiants, aficionats, que durant 24 hores, treballaran conjuntament per a conèixer la diversitat biològica de la ciutat de Barcelona.

En el marc de la primera BioBlitzBcn, està previst fer un inventari d’artròpodes al Parc de la Ciutadella a partir de dos itineraris d’observació: un nocturn el vespre de dissabte en el qual es poden observar especialment papallones, i un diürn el matí de diumenge.

Per a fer aquest inventari els investigadors utilitzen estris de recol·lecció com les mànigues de rastreig, el paraigües japonès i les trampes de llum que permeten l’estudi in situ dels espècimens. Us animem a que participeu com a voluntaris per determinar la diversitat d’aquest nombrós grup zoològic!

A càrrec de Glòria Masó, Jorge Mederos i Mireia Nel·lo. Museu de Ciències Naturals de Barcelona

T’hi esperem!
Per participar en el BioBlitzBcn, cal consultar tot el programa d’activitats per grups de treball i contactar amb l’organització de la BioBlitzBcn a través del seu portal web.

1. Gerard ha dit:

Hola, moltes gràcies per totes les coses que hem après a la BioBlitz! ens ha agradat molt saber com recol·lectar i estudiar els insectes, sobretot m’ha agradat recol·lectar formigues amb l’aspirador.

Comments are closed.