Nou projecte de divulgació científica dels Pirineus

Sis institucions d’Espanya i de França col·laboren en la posada en marxa de “La ruta dels orígens”, un projecte de divulgació científica per desenvolupar un model de turisme qualificat i sostenible als Pirineus, en el qual participa el Centre d’Estudis del Patrimoni Arqueològic de la Prehistòria (CEPAP) de la UAB. Amb un pressupost total de 2.607.000 euros, la iniciativa comprèn un conjunt d’activitats per donar a conèixer a la societat els orígens dels Pirineus des dels àmbits de l’astronomia, la geologia, la paleontologia i l’evolució humana.

L’objectiu del projecte és potenciar en els propers tres anys un model de turisme innovador i experimental, respectuós amb el medi ambient, posant en valor el patrimoni natural i històric que existeix i els coneixements científics que aquest patrimoni ha generat.

Entrada al jaciment de la Roca dels Bous. Fotografia: CEPAP-UAB

Per dur-lo a terme, es crearan estructures permanents de cooperació cientifico-turístiques entre les institucions participants. A més de la UAB, hi col·laboren dues entitats de la comarca de la Noguera (Lleida): el Consorci del Montsec i l’Associació de Recerca i Difusió del Patrimoni Històric de la Noguera i tres de la regió francesa Midi-Pyrénées: els centres de cultura científica i tècnica de l’astronomia i de l’espai Cité de l’Espace (Toulouse) i À Ciel Ouvert (Fleurance) i el Museu d’Història Natural de Toulouse.[…]