Darwin al Museu Blau

El passat 10 de maig el Museu Marítim va inaugurar l’exposició temporal Darwin. El viatge d’un naturalista  , exposició itinerant produïda per l’American Museum of Natural History  i que es podrá veure fins el proper 1 de setembre.

El Museu de Ciències Naturals de Barcelona i el Museu Marítim de Barcelona organitzen activitats paral·leles i complementàries durant la itinerància d’aquesta exposció:

Activitats dirigides a públic infantil i familiar:

Darwin al Museu Blau
(11/05/2013 – 01/09/2013)

El Museu Blau ofereix dues activitats relacionades amb l’exposició Darwin.

– Niu de ciència, activitat adreçada a famílies amb nens (màxim 6 anys), que té com a objectiu promoure la ciència a través de la descoberta i el joc. Activitat gratuïta inclosa dins l’entrada. Caps de setmana.

Pangèica, activitat d’observació i descoberta adreçada a nens a partir de 7 anys. Activitat gratuïta inclosa dins l’entrada. Dies 18,19, 25 i 26 de maig.

Per a més informació i reserves consulteu l‘agenda d’activitats del Museu Blau.

Activitats dirigides al públic en general:

Safari urbà a Londres: Rera la petjada de Charles R. Darwin
(21/09/2013 – 24/09/2013)

Amb motiu de l’exposició Darwin, el viatge d’un naturalista, el Museu Marítim de Barcelona i el Museu de Ciències Naturals de Barcelona organitzen aquest viatge que serà conduït per Jordi Serrallonga, arqueòleg i naturalista, assessor del Museu de Ciències Naturals de Barcelona, Director d’Homínid-Grup d’Orígens Humans i professor de la Universitat Oberta de Catalunya.

El viatge es fa en vol regular de la companyia British Airways L’estada serà en un hotel cèntric de Londres, de 3 *.

Dates: del dissabte 21 de setembre al dimarts 24 de setembre de 2013
Preu: aproximat, de 950 euros, per persona en habitació doble.
Nombre participants: 20 o 25 persones (un nombre menor anul·larà el viatge).
Reserves i informació: tel. 93 342 99 29 · A/e:crem.mmaritim@diba.cat.
Més informació: www.mmb.cat

Programa del viatge

Conferències a l’entorn de Darwin

(30/05/2013 – 14/06/2013)

Aquestes dues conferències, que es complementen l’una amb l’altra, estan organitzades amb l’objectiu de donar a conèixer d’una banda què va suposar el viatge a bord del Beagle: com eren els viatges científics d’una durada indeterminada on calia conviure en un espai minúscul, i de l’altra, què va suposar per a la història de la ciència la teoria de l’evolució, que trencava amb una visió molt teològica del món.

Jordi Serrallonga, assessor en temes d’evolució del Museu de Ciències Naturals de Barcelona, serà el conferenciant d’aquestes dues xerrades:

– Ciència i creença… Darwin i FitzRoy a bord del Beagle: un minúscul camarot per a un gran debat

LLoc: Museu Marítim de Barcelona
Data: dijous 30 de maig
Hora: 18.30h
Entrada lliure

– Darwin, la mona de l’ampolla d’anís, i la por a saber que som africans

Lloc: Museu Blau
Data: dijous 13 de juny
Hora: 18.30h
Entrada lliure

Per a més informació consulteu l‘agenda d’activitats del Museu Blau.