L’Antàrtida, la vida al límit. Els viatges científics avui

Antàrtida_la_vida_als_limits
Fotografia: Institut de Cièncias del Mar-CSIC

Exposició organitzada conjuntament pel Museu Marítim de Barcelona i l’Institut de Ciències del Mar–CSIC que té com a objectiu explicar com encara avui dia és una aventura anar al continent Antàrtic. Conformen la mostra diversos blocs temàtics que ens explicaran el viatge des del seu origen fins al retorn de tota l’expedició. Els visitants podran observar tot allò que és necessari per portar a terme aquest tipus de viatge: la documentació que cal tramitar, l’equip científic, els instruments, els objectes personals, etc. Es podrà veure també una maqueta del Buc d’Investigació Oceanogràfica Hespèrides, propietat de l’Armada Espanyola, amb seu a Cartagena, i un robot submarí cedit pel Deutsches Shiffahrts Museum de Bremerhaven que els científics utilitzen per investigar el fons del mar.

L’exposició té diversos audiovisuals que complementen els textos. La mostra coincideix amb una nova expedició al continent gelat d’un equip de científics a bord del vaixell oceanogràfic Polarstern, dissenyat especialment per a expedicions científiques als Pols.

Font: Museu Marítim