Tres llibres de geologia

Laia Ramon, col·laboradora de petrologia del Museu

A finals d’abril tenim una de les tradicions més maques de l’any. És el dia de la rosa i el llibre. Per aquest motiu us recomanem tres llibres que, de manera entenedora i divertida, acosten una branca de les ciències poc coneguda: la geologia. Anem-ho a llegir!

Un don del mar

undondemar

Autors: Kate Banks i Georg Hallensleben
Editorial: Juventud

El primer llibre que us reconanem és pels més petits de casa. A partir dels 6 anys podreu gaudir de les aventures d’una roca que el protagonista es troba a la platja. El llibre amb poc text ve acompanyat d’unes il·lustracions molt acolorides.

Una pedra al ronyó

unapedraalronyo

Autors: Anna Ollé i German Àlvarez
Editorial: Eumo

Una pedra al ronyó transcorre a Barcelona, utilitzant un llenguatge planer i senzill. Un noi aficionat a col·leccionar roques i minerals es veu immers en un robatori al Museu de Geologia. Mentre intenta esbrinar qui ha estat el lladre va fent descripcions de diferents roques i minerals, situant-los a la geografia catalana i anomenant algun dels seus usos.

Elemental, queridos humanos: vida y andanzas del ingenioso planeta Tierra

elementalllibre

Autors: Juan Luis Arsuaga i Forges
Editorial: Booket

L’última recomanació va adreçada al lector adult. El llibre fa un interessant recorregut des de l’inici de la Terra fins avui dia. Incorpora il·lustracions còmiques de Forges que amenitzen el text. Utilitza un llenguatge proper introduint, quan cal, llenguatge científic ben explicat. La narració no només relaciona la Biologia i la Geologia, sinó que recorre la història de la humanitat. Però ho fa des d’un punt de vista diferent, explica l’evolució de la relació de l’home (i la dona) amb la natura. Introdueix conceptes de Medi Ambient i desperta la consciència del lector.