L’Edició ECSITE2020 es reinventa

Dacha Atienza, Cap de l'Àrea Científica del Museu

Ecsite, la Xarxa Europea de Centres de Ciència i Museus, reuneix més de 350 organitzacions dedicades a despertar l’interès per la ciència i la tecnologia, així com facilitar el diàleg entre la ciència i la societat. Els membres d’Ecsite són centres de ciència, museus, aquaris i zoològics, festivals, planetaris, universitats i laboratoris oberts, fundacions i societats científiques, empreses, autoritats locals,…

El Museu de Ciències Naturals de Barcelona és membre de ple dret d’Ecsite i Anna Omedes, directora del Museu, n’és la vicepresidenta i també membre del Comitè Directiu del Nature Group. Dacha Atienza, cap de l’àrea científica del Museu, n’és membre del comitè del programa de la conferència anual.

A principis d’abril es va comunicar que la Conferència anual d’Ecsite 2020 no es celebraria aquest any. Malgrat aquesta notícia,  l’Oficina Ecsite, la seva Junta i el Comitè del Programa haem estat treballant amb un conjunt d’iniciatives i alternatives i accions  que permetin mantenir-nos connectats, aprenent i compartint coneixements durant el que queda del 2020 i encara més enllà.

L’objectiu principal és assegurar que la xarxa d’Ecsite ofereixi una gran quantitat de possibilitats i oportunitats per a interactuar digitalment: per a compartir noves pràctiques, discutir “temes candents” i aprendre de la comunitat de la xarxa amb coneixements especialitzats en temes d’actualitat com la descolonització dels museus i la comunicació científica, qui són els nostres públics i com fem front a la crisis de la Covid-19, com treballem els temes d’equitat i diversitat en aquests temps, la desinformació o què vol dir la presència digital d’entre altres.

Per aquest motiu, s’ha organitzat una programació de diverses activitats i accions que inclou sessions atractives i inspiradores cada dimecres a partir del 13 de maig; una nova aplicació que es llançarà al juny, i que facilitarà la creació de xarxes i el treball en col·laboració ; un event de tot un dia sencer (dijous 11 de juny) per a (re)connectar, desafiar i estimular les nostres ments, sentir-se part d’una gran família i estar orgullosos del què som com a xarxa; i fins i tot un event de tot un dia amb oportunitats de negoci com les que normalment s’estableixen al “Bussines Bistro”.

La participació en tota aquesta programació (que encara s’està acabant de configurar) està oberta a tota la comunitat.

En el següent enllaç trobareu tota la informació:

Us animem a mirar la programació i a participar-hi.