II Trobada de tècnics de col·leccions de ciències naturals de Catalunya

El pròxim 18 de novembre, el Museu del Ter serà la seu de la segona trobada de tècnics de col·leccions de ciències naturals. En aquesta jornada es tractaran temes relacionats amb el patrimoni científic, històric, social, econòmic i educatiu de les col·leccions.

La trobada d’enguany porta per títol “El valor de les col·leccions de ciències als museus del S.XXI” i els tècnics d’un total de 23 centres i museus de ciències d’arreu de Catalunya estan convidats a debatre i compartir experiències a l’entorn d’aquesta temàtica.

Aquestes trobades volen ser un punt de partida per iniciar col·laboracions, compartir recursos, oferir assessoraments en la identificació de mostres, en la descripció de les col·leccions, en la restauració preventiva, treballar en projectes conjunts, etc.

Els centres i museus de ciències que presentaran el valor de les seves col·leccions seran:
• Institut Català de Paleontologia Miquel Crusafont (ICP), Sabadell
• Institut de Ciències del Mar (ICM-CSIC) de Barcelona
• Jardí Botànic de Barcelona (JBB-MNCB)
• Museu de Ciències Naturals de Barcelona
• Museu de les Terres de l’Ebre, Amposta
• Museu del Ter, Centre d’Estudis dels rius Mediterranis, Ajuntament de Manlleu, Manlleu
• Institut Català de Paleontologia Miquel Crusafont. Sabadell

El Museu de Ciències Naturals de Barcelona va ser la seu de la I Trobada de tècnics de col·leccions de ciències naturals l’any passat amb molt d’èxit de participants.

La inscripció és gratuïta tot i que es prega confirmació d’assistència a l’adreça cerm@museudelter.cat o bé trucant al 93 851 51 76 (demanant per Èlia Bretxa).

Programa de la jornada