Presentació del llibre “Hijos de la selva”

Viggo Mortensen, prou conegut com a actor a pel·lícules de renom, té una faceta poc coneguda: la d’editor de projectes culturals i científics.

En aquest cas es tracta del llibre “Hijos de la selva” que rescata de l’oblit el treball de camp i fotogràfic del gran etnògraf alemany Max Schmidt (1873-1950). Les imatges del llibre, provinents del Museo Etnográfico Dr. Andrés Barbero, mostren les seves expedicions antropològiques i arqueològiques -entre els anys 1900 a 1940- a les regions del Mato Grosso i del Gran Chaco, de Brasil i Paraguai, respectivament. Acompanyen les fotografies els textos dels antropòlegs Federico Bossert i Diego Villar.

Títol del llibre: Hijos de la Selva. La fotografia etnogràfica de Max Schmidt
Textos: Federico Bossert i Diego Villar
Editado por: Viggo Mortensen para Perceval Press

Lloc: Museu Blau

Les entrades ja estan exhaurides però hi haurà retransmisió en directe (streaming) de la conferència des d’aquesta mateixa pàgina.

Programa de la presentació del llibre

19 h. Benvinguda per part de la directora del Museu de Ciències Naturals de Barcelona, Anna Omedes

19:10 h. Exploradores, naturalistas, museos y el estudio de la naturaleza humana
A càrrec de Jordi Serrallonga, arqueòleg, naturalista i explorador, i assessor del Museu de Ciències Naturals de Barcelona

19.30 h. Hijos de la selva… el proyecto
A càrrec de Viggo Mortensen, editor del llibre

20 h. El trabajo antropológico y arqueológico de Max Schmidt en las selvas de Sudamérica
A càrrec de Federico Bossert i Diego Villar, antropòlegs i autors del llibre

20.30 h. Taula rodona amb la participació dels ponents i el públic

Hi haurà servei de traducció en llengua de signes per la  Fundació Desenvolupament Comunitari

OrganitzaMuseu de Ciències Naturals de BarcelonaAssociació d’Amics del Museu de Ciències Naturals de Barcelona i Viggo Mortensen-Perceval Press.

* * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * *

Federico Bossert

Ës doctor en Antropologia per la Universidad de Buenos Aires i investigador del Consejo Nacional de Investigaciones Científicas y Técnicas (Argentina).

Ha realitzat treballs de camp etnogràfic entre els “chané” i “chiriguano”, del nord-est argentí, i entre diversos grups indígenes de la regió del Gran Chaco (Argentina, Bolívia i Paraguai).

Actualment, investiga sobre l’etnologia i l’etnohistòria de la regió “chaqueña”, amb especial interés en temes de religió, identitat ètnica, organització social i relacions interètniques, entorn de les quals ha publicat diversos llibres i articles.

Diego Villar

És doctor en Antropologia per la Universidad de Buenos Aires i investigador del Consejo Nacional de Investigaciones Científicas y Técnicas (Argentina).

Ha realitzat treball de camp etnogràfic entre els “chané” i “chiriguano” del nord-est argentí, i els “chacobo” de l’Amazònia boliviana.

Actualment, investiga l’etnologia comparada de les terres baixes sud-americanes, amb especial interès en els temes relatius al parentesc, l’organització social, l’etnohistòria, el simbolisme i la identitat ètica, entorn dels quals ha publicat diversos llibres i articles.

Viggo Mortensen

Conegut pel seu treball com actor i productor de cine, poeta i fotògraf, també dirigeix l’editorial Perceval Press des de l’any 2002, on ha editat i publicat llibres de caire artístic, poètic, fotogràfic i sociopolític, i com en el cas d'”Hijos de la selva”, també de caire etnogràfic i antropològic. Aquest llibre és fruit d’una col·laboració amb els autors Federico Bossert i Diego Villar, antropòlegs argentins. És la primera de tres publicacions que ja han presentat els tres plegats.