Les col·leccions del Museu ara disponibles a Europeana

Jordi Agulló,responsable de la gestió científica de les col·leccions del Museu

Europeana  és un portal d’internet Europeu amb l’objectiu de difondre el patrimoni cultural de milions d’objectes : llibres, pintures, objectes de museu i documents d’arxiu que han estat digitalitzats.  Europeana dona accés així a diferents tipus de contingut de diverses institucions relacionades amb el patrimoni. Les institucions culturals relacionades amb el patrimoni –biblioteques, museus, arxius i col·leccions audiovisuals– cataloguen el seu contingut de diverses maneres, seguint diferents estàndards. Per tal que el contingut sigui comú, Europeana ha creat un únic estàndard,  conegut com a Europeana Semantic Elements (EDM), que vol servir com a denominador comú per a poder integrar tots els diferents tipus de contingut digital.

De fet, Europeana Collections ja facilita l’accés a més de 50 milions d’articles digitalitzats tant amb finalitats educatives, de recerca com de gaudi personal:

Ara els museus de ciències naturals europeus tenen l’oportunitat d’afegir els seus continguts a Europeana a través de la plataforma d’agregació OpenUp!

OpenUp, és una creixent xarxa europea d’institucions d’història natural que proporciona continguts multimèdia al portal Europeana. Aquests continguts, que ja són prop de 8,515,787,  inclouen espècimens digitalitzats, obres d’art d’història natural, sons d’animals i vídeos. Tots ells consultables a Natural History Collections a Europeana , des d’on també es pot accedir als últims ítems publicats per diversos Museus i institucions d’història natural.

El Museu participant a Europeana incrementa així la difusió del seu patrimoni  arribant a nous públics i donant més visibilitat institucional.

La primera aportació de les col·leccions del Museu el formen un total de 8.914 ítems que són part dels fons documentats i informatitzats amb fotografies de l’espècimen o objecte, amb el següent nombre elements:

• Mol·luscs 2.963
  • Cordats 2.545
  • Geologia – Mineralogia 2.106
  • Zoologia general 421
  • Artròpodes 760
  • Geologia – Petrologia 115
  • Banc de Teixits 4

Podeu trobar l’aportació del Museu a Europeana al següent link .