Mitologia i Natura

II Curs de mitologia clàssica

L’olivera, el blat, el xiprer, l’alzina, el magraner, la rosa… arbres, plantes i flors tenen un origen a la mitologia clàssica molt lligat a les transformacions. Siriga, Siringa, Jacint, Píram i Tisbe, Filemó i Baucise… són alguns dels protagonistes que s’acabaran transformant en membres de la natura que ens envolta.

Olivera 2
Olivera mediterrània. Imatge de Flickr.

El Museu de la Mediterrània de Torroella de Montgrí torna a oferir un segon curs de mitologia per apropar al públic al món dels mites i llegendes. Una molt bona ocasió per a retrobar els mites i per tornar a comprovar la connexió que hi ha entre home i natura.

Imparteixen el curs: Anna Saurí i Lina Vilamitjana
Dates: els dimecres 8, 15, 22 i 29 de febrer del 2012
Hora: 20h (cada sessió durarà 1, 30h)
Preu: 12 euros
El curs es durà a terme si hi ha un mínim d’inscrits.
Inscripcions: cal inscriure’s al Museu de la Mediterrània

Dimecres 8 de febrer del 2012
Repàs general : què és la mitologia clàssica? Llinatge dels déus primera i segona generació de déus Olímpics. Què són les metamorfosis? Tres exemples: Alzina; Pomera; Rosella-Cascall

Dimecres 15 de febrer del 2012